| Araştırmalar-Yayınlar |

Kitap

  1. Goktas, Y. (2016, Editör). 3 Boyutlu Sanal Dünyaların Eğitimde Kullanımı, Ankara: PEGEM

Kitaptaki kitap bölümleri;

  1. Tokel, T. & Topu, F. B. (2016). 3B Sanal Dünyalar ve Kullanım Alanları, Göktaş, Y. (Ed), 3 Boyutlu Sanal Dünyaların Eğitimde Kullanımı (pp. 13-31). Ankara: PEGEM.
  2. Baydaş, Ö. (2016). 3B Sanal Öğrenme Ortamlarının Tasarım Organizasyonu, Göktaş, Y. (Ed), 3 Boyutlu Sanal Dünyaların Eğitimde Kullanımı (pp. 32-46). Ankara: PEGEM.
  3. Topu, F. B. (2016). 3B Sanal Öğrenme Ortamlarının Geliştirilme Süreci, Göktaş, Y. (Ed), 3 Boyutlu Sanal Dünyaların Eğitimde Kullanımı (pp. 47-59). Ankara: PEGEM.
  4. Çoban, M., Kalkan-Karaman, A. & Günay, F. (2016). 3B Sanal Öğrenme Ortamlarının Tasarımında Karşılaşılan Teknik Zorluklar Ve Çözüm Önerileri, Göktaş, Y. (Ed), 3 Boyutlu Sanal Dünyaların Eğitimde Kullanımı (pp. 60-69). Ankara: PEGEM.
  5. Yılmaz, R. M. (2016). 3B Sanal Öğrenme Ortamlarında Etkileşim, Göktaş, Y. (Ed), 3 Boyutlu Sanal Dünyaların Eğitimde Kullanımı (pp. 70-79). Ankara: PEGEM.
  6. Reisoğlu, İ. (2016). 3B Sanal Öğrenme Ortamlarında Buradalık, Meşguliyet, Akış Ve Uzamsal Beceriler, Göktaş, Y. (Ed), 3 Boyutlu Sanal Dünyaların Eğitimde Kullanımı (pp. 80-94). Ankara: PEGEM.
  7. Reisoğlu, İ. & Koçak, Ö. (2016). 3B Sanal Öğrenme Ortamlarının Eğitimde Kullanımı: Karşılaştırmalı Analiz, Göktaş, Y. (Ed), 3 Boyutlu Sanal Dünyaların Eğitimde Kullanımı (pp. 90-111). Ankara: PEGEM.
  8. Karakuş-Yılmaz, T.  (2016). 3B Sanal Öğrenme Ortamlarında Kullanılan Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımları, Göktaş, Y. (Ed), 3 Boyutlu Sanal Dünyaların Eğitimde Kullanımı (pp. 112-126). Ankara: PEGEM.

Diğer Kitap Bölümleri

Tokel, T. & Topu, F. B. (2016). Üç Boyutlu Sanal Dünyalar, Çağıltay, K. & Göktaş, Y. (Eds. Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, (pp. 825-844). Ankara: PEGEM.

Basılmış Makaleler

  1. Yılmaz, R., Aydemir, M., Karaman, S. & Göktaş, Y. (2016). Social presence in a three-dimensional virtual world used for distance education. Croatian Journal of Education, 18(3), 859-897. http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=247801
  2. Karakuş, T., Baydaş, Ö., Günay, F., Çoban, M., & Göktaş, Y. (2016). Orchestrating the design for learning environments in 3D virtual worlds: An activity theoretical perspective. New Review of Hypermedia and Multimedia, 22(4), 303-320. http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13614568.2016.1179797?src=recsys
  3. Koçak, Ö., Demirel, T., Yılmaz, T. K., & Göktaş. Y. (2016). Sanal Dünyalarda Kullanılan Öğretim Stratejileri, Yöntemleri ve Teknikleri. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 40-51. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/kafkasegt/article/view/5000163322
  4. Çoban, M., Karakuş, T., Karaman, A., Günay, F., & Goktas, Y. (2015). Technical problems experienced in the transformation of virtual worlds into an education environment and coping strategies [3B sanal dünyaların eğitim ortamına dönüştürülmesinde karşılaşılan teknik sorunlar ve başetme stratejileri]. Educational Technology & Society, 18(1),37–49. http://www.ifets.info/journals/18_1/5.pdf
  5. Yılmaz, R. M., Baydaş, Ö., Karakuş, T., & Goktas, Y. (2015). An examination of interactions in a three-dimensional virtual world: Gender, experience and spatial ability. Computers & Education, 88, 256-267. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S036013151500130X
  6. Baydaş, Ö., Karakuş, T., Topu, F. B., Yılmaz, R.M., Öztürk, M. E. & Goktas, Y. (2015). Retention and flow under guided and unguided learning experience in 3D virtual worlds. Computers in Human Behavior, 44, 96-102. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563214006487
  7. Yılmaz, R. M., Reisoglu, I., Topu, F. B., Karakus, T., & Goktas, Y. (2015). The development of a criteria list for the selection of 3D virtual worlds to design an educational environment. Croatian Journal of Education. 17(4), 1037-1069.  http://cje2.ufzg.hr/ojs/index.php/CJOE/article/view/1239
  8. Reisoglu, I., Çoban, M., Yilmaz, R. M., Topu, F. B., Karakus, T., & Goktas, Y. (2015). An examination of 3D virtual worlds, design issues, and motivational theory. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(3), 257-272, http://www.pegegog.net/index.php/pegegog/article/view/342
  9. Yılmaz, R., Karaman, A., Karakuş, T. & Göktaş, Y. (2014). Elementary students’ attitudes towards 3D virtual learning environments: Case of second life. Ege Eğitim Dergisi, 15(2), 538-555. http://egitim.ege.edu.tr/efdergi/issues/2014-15-2/2014-15-2-9.pdf
  10. Günay, F., Baydaş, Ö., Karakuş, T. & Göktaş, Y. (2014). Perceptions of Elementary Students Towards Learning Wintersports in 3D Virtual Worlds. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 664-675. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/omuefd/article/view/5000105546/5000098768
  11.  Yilmaz, R. M., Topu, F. B., Goktas Y. & Coban, M. (2013). Social presence and motivation in 3D virtual worlds: An explanatory study. Australasian Journal of Educational Technology, 29(6), 823-839. http://ascilite.org.au/ajet/submission/index.php/AJET/article/view/425
  12.  Çoban, M. & Göktaş, Y. (2013). Faced problems of designers who developed instructional materials in 3D virtual worlds. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 275-287.  <http://www.mersin.edu.tr/edergi/?journal=efd&page=article&op=view&path%5B%5D=403>

Baskıdaki makaleler

  1. Reisoğlu, İ., Topu, F. B., Yılmaz, R., Karakuş, T., & Göktaş, Y. (Baskıda/in press). The use of 3D virtual learning environments in education: A comparative analysis [3B sanal öğrenme ortamlarının eğitimde kullanımı: Karşılaştırmalı analiz], Asia Pasific Review.
  2. Topu, F. B., Reisoğlu, İ., Karakus, T, & Goktas, Y. (Baskıda/in press). 3 Boyutlu sanal öğrenme ortamlarında bilgiyi hatırlama [Retention in 3D virtual learning environments]. Computers in Human Behavior.

Hakem incelemesindeki makaleler

  1. Koçak, Ö., Karakuş Yılmaz, T.  & Göktaş, Y. Eğitimde Kullanılan Sanal Dünyaların Tasarımında Karşılaşılan Pedagojik Zorluklar. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergi
  2. Karakus Yilmaz, T. & Karaman, A. (İncelemede/Under review). Flexible or Gamified Learning?: Flow, Recall of Information and Satisfaction in Two Virtual World Design Approaches [Esnek ya da Oyunlaştırılmış Öğrenme: İki sanal dünya tasarım yaklaşımında akış, bilgiyi hatırlama ve doyum]. Computers in Human Behaivor.
  3. Topu, F. B., Reisoglu, I., Ozturk, M. E., Karakus, T., & Goktas, Y. (İncelemede/Under review). From clouds of gas and dust: Overcoming the barriers to develop an educational environment in a virtual world [Gaz ve toz bulutundan eğitim ortamına: Bir sanal dünyanın eğitsel ortama dönüşümü]. Multimedia Tools and Applications.
  4. Reisoglu, I., & Goktas, Y. (İncelemede/Under review). Developing community of inquiry scale for 3D virtual learning environments [3B sanal öğrenme ortamları için sorgulama toplulukları ölçeğinin geliştirilmesi]. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi.
  5. Reisoglu, I., & Goktas, Y. (İncelemede/Under review).  Teaching, Social And Cognitive Presence in 3D Virtual Learning Environments. Computers  & Education.

Konferans Bildirileri

  1. Koçak, Ö., Demirel, T., Karakuş, T., & Göktaş. Y. (2015, Jun). Sanal Dünyalarda Kullanılan Öğretim Stratejileri, Yöntemleri ve Teknikleri. 2nd International Eurasian Educational Research Congress, 8-10 June 2015, Ankara, Türkiye. http://ejercongress.org/pdf/BildiriKitab%C4%B12015.pdf
  2. Goktas, Y., Coban, M., & Karakus, T. (2015, Oct). Technical problems experienced in the virtual learning environment and coping strategies. In Application of Information and Communication Technologies (AICT), 2015 9th International Conference on (pp. 565-569). IEEE, Rostov-on-Don, Russia. http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?arnumber=7338624
  3. Reisoğlu, İ., Yilmaz, R., Çoban, M., Topu, F. B., & Goktas, Y. (2014, Mayıs). Üç boyutlu sanal dünyalardaki farklı çoklu ortamların arcs modeli açısından incelenmesi. 2nd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Anadolu Üniversitesi, Afyon, Türkiye. http://ittes2014.org/uploads/ITTES_Abstract_Proceedings.pdf
  4. Topu, F. B., Reisoglu, I., Karakus, T, & Goktas, Y. (2015, April). Levels of recalling knowledge in Three-Dimensional virtual learning environments based on presence and engagement. AERA 2015 Annual Meeting, Chicago, Iliniois, USA.https://convention2.allacademic.com/one/aera/aera15/index.php?cmd=Online+Program+View+Paper&selected_paper_id=939524&PHPSESSID=tnrc2g5toghbpvrg8ufjq1ogn7
  5. Reisoglu, I., Baydas, O., Coban, M., Günay, F., Karakus, T., & Goktas, Y. (2013). Educational potential of 3D virtual learning environments. Paper presented at the meeting of the Association for Educational Communications and Technology International Conference Anaheim, Los Angeles, USA.   https://convention2.allacademic.com/one/aect/aect13/index.php?click_key=1&cmd=Multi+Search+Search+Load+Publication&publication_id=658778&PHPSESSID=h3e7mknjjq0fbc5nsed2djrj66
  6. Reisoglu, I, Topu, F. B., Yilmaz, M. Y., Karakus, T, & Goktas, Y. (2013). The Development of a Criteria List for the Selection of 3D Virtual Worlds. Paper presented at the meeting of the Association for Educational Communications and Technology International Conference Anaheim, Los Angeles, USA.  https://convention2.allacademic.com/one/aect/aect13/index.php?click_key=1&cmd=Multi+Search+Search+Load+Publication&publication_id=658779&PHPSESSID=h3e7mknjjq0fbc5nsed2djrj66
  7. Baydas, O., Topu, B., Yilmaz, R., Karakus, T., Ozturk, M. E., & Goktas Y. (2013, Ekim). Orchestrating instruments in designing 3D Virtual worlds for leaning: A framework of design. Paper presented at the meeting of the Association for Educational Communications and Technology International Conference Anaheim, Los Angles, USA.  https://convention2.allacademic.com/one/aect/aect13/index.php?click_key=1&cmd=Multi+Search+Search+Load+Publication&publication_id=660464&PHPSESSID=h3e7mknjjq0fbc5nsed2djrj66
  8. Baydaş, Ö., Yılmaz, R., Reisoğlu, İ., Göktaş, Y. (2013). İlköğretim Öğrencilerinin 3B Sanal Ortamda Kış Sporlarını Öğrenmeye Yönelik Tutumları. 1. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (1st International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium). 26-28 Haziran, Trabzon, Türkiye.
  9. Yılmaz, R., Topu, F. B., Çoban, M., & Göktaş, Y. (2012). 3 Boyutlu sanal dünyalarda motivasyon: Opensim örneği. 6. International Computer and Instructional Technologies Syposium, 4-6 Ekim 2012, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep, Türkiye.
  10. Aydemir, M., Kufrevioglu, R., Karaman, S., & Göktaş, Y. (2012). 3 Boyutlu sanal ortamlarda sosyal buradalık algısı. 4. Egitim Arastırmaları Birligi Kongresi, 4-7 Mayıs 2012, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.

Yüksek Lisans Tezleri

  1. Coban, M. (2012). 3B Open Simülatör Ortamında ARCS Motivasyon Modeline Göre Tasarım Yapan Öğretim Tasarımcısı Adaylarının Görüş ve Deneyimleri: Bir Durum Çalışması (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye.
  2. Günay, F. (2015). Fen Bilgisi Bölümü Öğretmen Adaylarının 3 Boyutlu Sanal Ortamlardaki Etkileşim Düzeyleri, Uzamsal Yetenekleri Ve Başarıları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi, (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye.
  3. Karaman, A. (2016). 3b Sanal Dünyalarda Oyunlaştırmanın Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Başarı, Akış Ve Tutumlarına Etkisinin Araştırılması, (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye.

Doktora Tezleri

  1. Reisoğlu, İ. (2014). 3B Sanal Öğrenme Ortamlarında Öğretimsel, Sosyal ve Bilişsel Buradalık, (Yayınlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye
  2. Topu, F. B. (2015). 3B Sanal Ortamdaki Rehberli ve Rehbersiz Öğrenmenin Öğrenci Meşguliyeti ve Başarısına Etkisi, (Yayınlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye